Ännu en dag har nått sitt slut

Trött i ögat sitter jag här för en liten summering av denna dag - en helt vanlig dag men inte riktigt som alla andra dagar.

Min kära mor fyllde år så i dag var det stressigt värre hem från jobb och hämt Lovisen på dagis för att åka hem och laga mat. Gud välsigne PC spelen från LEK & LÄR de räddar mig under matlagningen. Sedan dessa startades upp så kan jag helt ostört stå och laga mat medan Kotten spelar på datorn. Efter mat och disken så bar det iväg hem till mamma för ett litet mini kalas.

Love tjatade i bilen om att han ville överlämna mormors present och naturligtvis så såg jag inga problem i det. Problemet var att han ville bära presenten från bilen. Jag hade köpt en tavla av mindre modell men nog så otymplig för en treåring. Loves övertalningsförmåga är stor så jag gav med mig och han bar tavlan från Gallerix i en plastpåse. Jag övervakade nervöst prommenaden från bilen till mormor så att han inte skulle drämma den i marken. Det första han sa när han fick se mormor var:
"Mormor, jag har en present till dig. Titta skall du få se, öppna presenten DET ÄR EN TAVLA!"
Så typiskt bar....
Mormor bara skrattade.

Jag har också anmält Love till sång och dans en gång i veckan under 10 veckor för 725 KR. DYRT - tycker i alla fall jag men men det skall bli ROLIGT.

Nu skall jag sätta mig och fixa till Loves sommarminne som vi skall lämna in till dagis i morgon sedan skall lampan släckas senast 23:00.

I dag är första dagen på jag vet inte hur länge som jag inte har haft TV på någonting sedan jag kom hem från jobbet. Känns lite mysko faktiskt. Även om jag inte tittar så brukar den hålla mig sällskap i bakgrunden.

Tack & God Natt på er alla där ute i cyber space.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, vilken go kille han är! kan tänka mig att mormor fick sig ett gott skratt!!
Pöss pöss
Ps. Känner igen mig i ditt schema nedanför, det ÄR synd om oss ;)

Postat av: Anonym

Hahaha, vilken go kille han är! kan tänka mig att mormor fick sig ett gott skratt!!
Pöss pöss
Ps. Känner igen mig i ditt schema nedanför, det ÄR synd om oss ;)

2007-08-16 @ 18:28:56
URL: http://www.aikan.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback