BLOGGHYSTERI

Det bloggas som aldrig förr. En hysteri har spridit sig på nätet. Inte bara vad beträffande bloggandet utan också läsandet av bloggar.

Vilka bloggar är det då som säljer?
Jo som alltid SEX, SKITSNACK & SKVALLER - helst om kända personer!
Kända personers bloggar eller bloggar om kändisar ligger därför inte helt otippat på de mest lästa bloggarna.

Jag kan förstå fenomenet att SKRIVA blogg. Det är en slags terapi.
För mig krävs det mer än SEX, SKITSNACK & SKVALLER  för att läsa någon annans blogg. Jag måste finna personen i sig intressant - en person som jag skulle kunna tänka mig att ha som vän IRL (In Real Life - I Verkiga Livet - *för er utan cyber vana ;-) )
Vill jag läsa skvaller går jag till Frissan och smygläser Hänt i Veckan eller någon annan slaks blaska!

Att skriva blogg tar för mig inte särskilt lång tid. Jag försöker i korthet rapportera lite till de få vänner som läser min blogg. Mycket är min blogg en utbytesblogg, dvs jag skriver för att få läsa mina vänner på nätets bloggar. Ett sorts utbyte om jag så säger. Däremot är jag inte särskilt intresserad av att blogg surfa i största allämnhet. De flesta av mina nät kompisar umgås jag dessutom privat med. Att blogga har mer blivit ett sätt att skicka ett brev om var i vardagen jag befinner mig just nu. Alla vänner får samma rapport.

På något märkligt sätt får jag en känsla av att de bloggar som jag flitigt besöker bloggar av samma anledning som mig...

Kommentarer
Postat av: Thezz

Stämmer helt o hållet. Jag bloggar mycket för min egen del o för att vännerna ska få en vardaglig bild av mitt liv. O mina lösen 2 inlägg kan du få lösen till om du mejlar mig ;O) Kram

2007-08-22 @ 19:26:43
Postat av: Elin

Jag bloggar för att jag bor på en ö som alla flyttar ifrån.... :-)Och för att jag tycker det är kul, har alltid skrivit dagbok. Jag tror att jag själv är den som läser den oftast.
Fullkomligt skyr alla "modebloggar". Jag vill läsa om riktiga människor inte om plastdockor.
Jag kommer att följa
din...
/dellelgarin

Postat av: Aika

Håller helt med dig! Jag bloggar för min egen skull, och för att min bror ska kunna få följa vår vardag. Att man har sen godingar som dig som finner det intressant och skriver en kommentar då och då är BONUS! Kram på dig tjejen!

2007-08-23 @ 08:48:06
URL: http://www.aikan.worpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback