Varför så trött på fredagar...

Jag hävdar bestämt att luften går ur mig på fredagar.
Efter att ha slitit med rutiner, arbete, aktiviteter och måsten under en hel vecka så ser kroppen att helgen närmar sig och lägger av helt på fredag kvällen.
Är det någon kväll i veckan som jag somnar in tidigt så är det på fredags kvällen.

Sambon HÄVDAR att det BARA är jag som känner så. De flesta andra får ny energi på fredagen inför den stundande helgen.

Så nu ni som läser inlägget var så snäll och välj sida!

**************************************************


I veckan inför det stundande babysimmet (babysim och babysim nu har han gått vidare och går på en dyk kurs som kallas Discovery) har Lovisen klart och tydligt deklarerat att han inte längre kunde dyka. Det första han sa i dag till instruktörerna var att han INTE TÄNKTE dyka. De sa att det var helt okey om han bara ville bada.

Det första han gjorde när han kom i vattnet var att dyka ner och hämta upp en sak från botten. Då påpekade instruktören "Du kunde ju inte dyka", varpå Love säger "Nej, jag hämtade bara upp en grej från botten". Simningen och dykningen gick bra och han klarar av mycket mer nu än i våras trots att vi inte tränat så det är väl åldern som vidarutvecklat honom.

**************************************************


Efter första dagen på dagis kom Lovisen hem och sa:
"Jag ska prata med fröknarna om jag kan byta avdelning till Klippan. Jag ska fråga om det går!"
Som den hönsmamma jag är blev jag rädd att han inte trivdes efter sommarlovet så jag frågade om det var någon som var dum mot honom eller om han inte tyckte det var roligt på dagis varpå Lovisen svarar:
"Jo men mamma på Klippan har de bokstäver & Siffror och sedan har de en stor jordgubbe."
Han tjatade om denna jordgubbe och jag kände mig dummare och dummare. När jag sedan hämtade honom på dagis så skulle han visa sin kära mor jordgubben.
Mamma fick sig ett gott skratt.
Jordgubbe för mig är röd med gula prickar och grönt blad som mer än gärna avnjuts med gammaldags vanlij glass.
Jordgubbe för Lovisen var Gubben Jord, dvs en jordglob.
En skrattande mamma fick förklara att det inte heter JordGubbe utan Jordglob.
Resten av veckan har han berättat för alla barn, föräldrar och fröknar att det heter inte JordGubbe utan Jordglob precis som om det bara var han själv som är upplyst på den punkten.

Nej Gott Folk i Cyber Space nu får jag tillönska er alla en TREVLIG HELG genom att citera 
Per Gessle
 "Make more babies".

Kommentarer
Postat av: Jenny

På frdagra somna MAN tidigt. Jag håller med. Men nu på lördagen så har man liiiite nya krafter,
Absolut att ni ska få komma över sen o se de nya tapeterna. Men just nu e det lite kaos här. Saker överallt vill jag lova.

2007-08-18 @ 10:20:22
Postat av: thezz

Fredagen är en riktig soffliggarkväll. O JA, man knoppar in tidigt ;O)

2007-08-21 @ 18:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback