4:DE DELTÄVLINGEN 24/2-07 GÄVLE

Om förra helgen blev besvikelsernas kväll så blev detta en höjdare kväll. Många av bidragen över träffade mina förväntningar. För första gången var jag också nöjd med röstningen från svenska folket!

1. MAGNUS UGGLA – För kung och fosterland
Med pampa och ståt levererades en traditionell UGGLA låt! Med militärisk fanfar blir slutklämmen riktigt fanfarisk.Denna låt kommer att leva kvar under en mycket lång tid på våra radiokanaler. 

2. EMILÈ AZAR - Vi hade nå’t
Texen var helt okey men melodin hade jag hör förut någon stans. Kom och ta mig långt härifrån kändes det som jag vill skrika. Nej Emilè du hade tyvärr inte nå’t 

3. SANNA NIELSEN – Vågar du, vågar jag
Här levereras en traditionell melodifestival låt med Sannas träffsäkra röst. Rätt låt till rätt artist! 

4. CAROLINA AF UGGLAS – Tro på dig
Jag tror på dig! På din oskuldsfullhet och din moderjord närhet tror jag. Jag älskar din kraxiga sång även om du har en mycket bättre sångröst än detta bidrag vill visa. Jag älskar din humor växlande varm och kall. Men vännen detta var fel låt med fel artist på fel plats. 

5. AFTER DARK – (Åh) När ni tar saken i egna …
Antingen ÄLSKAR man heller HATAR man After Dark. Jag sållar mig till den skara som ÄLSKAR. Här får vi allt levererat i klass: framträdandet, sången, humorn – JA ALLT! Tyvärr tror jag att det är just det att fördomarna ligger i fatet. Vi kan älska en bög men har svårt för en transa! Säga vad man vill eller rösta hur man vill Denna ONANI låt kommer leva LÄNGE LÄNGE!             
Puss på dig Lindarw!

6. SARAH DAWN FINER – I remember love
Här fick jag TITANIC känsla, kroppen fick gåshud och jag kände varm kärlek inom mig! Denna var mäktig och jag saknar ORD. BÄST HITTILLS I HELA TÄVLINGEN!!! 

7. VERONA – La Musica
En sockersöt tjej, socker sött framförande med bra refräng. Även om La Musica säkerligen kommer spelas på poolpartyn i sommar så blir den en låt som glöms. Det enda minnet som den kommer att efterlämna sig är att svenskarna en gång försökte sig på ett italienskt bidrag. 

8. ANDREAS JOHNSON – A little bit of love
Mmmmmm a little bit of mumsbit! Detta är en helt underbar låt med klatschig refräng. Helt klart värdig för Globen.   

Kommentarer
Postat av: Aika

Dax att uppa din lista inför Globen gumman ;) Min är precis klar, ska bli kul att se hur olika vi tycker och tänker ;)

Kram Aika

Postat av: Thezz

Minns du mig från babyboom!?
Ville bara kika in o säga hej. Nu har ju Aika oxå dragit hit mig vettu. Ha det gott. Kram

2007-03-09 @ 20:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback