HuvudVÄÄÄÄrk :-( i slageryrahelg!

Sicken helg suck och elände. Huvudet började ge sig till känna redan i fredag efter sonens babysim. En molande ilande värk. Sedan har den suttit i hela helgen och först nu på söndag kväll känns det som om jag kan hålla huvudet upprätt. Men varför klaga det är alltid någons om har det värre - hur nu det skulle kunna hjälp mig.

I lördags var det uppdukat för myskväll framför melodifestivalen. Men ack vad besviken jag blev på Lustans Lakejer. Hade förväntat mig mer och där rök mina chanser i Aftonbladets slager tävling.

Att The Ark skulle ro hem segern var väl ingen förvånad över. Däremot har jag svårt för likbleka bringor som skall visas upp och byxor som förflyttar kulorna från grenen till halsmadel nivå! Men en viss pojkcharm har dock Ola Salo ändå. Denna låt håller dock världsklass och frågan är om vi har något annat alltervativ än säga lycka till i Helsinki till Ola och grabbarna!

Mari Lindbergs låt var riktigt bra tyvärr så behöver hon öva upp sin scen vana något så att hon inte ser så osäker ut. Men denna enkla osäkra lärarinna vann våra svenska hjärtan. Till Globen kommer hon men tyvärr inte så mycke längre i år.

Mest besviken var jag ändå på att Cosmo 4 fick så många röster, de var riktikt dåliga!

Regina Lund hade en låt och en sångröst som var riktigt bra. Tyvärr förstördes allt av rymddräkterna!

Jimmy Jansson är värd sin andra chansen men AMANDA blir tjatig i längden även om verserna var riktigt hyffsade.

Jessica Andersson imponerade och låten är värd en andra chans. Frågan är om årets val av scen kläder var så mycket bättre än förra årets. Shortens kan vi i alla fall skämta om och hon kommer bli ihågkommen för dessa, men i år - allt annat än smakfullt....

Svante Thuresson & Anne-Lie Rydé VARFÖR STÄLLDE DE UPP ÖVER HUVUD TAGET?!?!?!

Nu är det en hel veckas väntan till nästa delfinal!



Kommentarer
Postat av: The johanssons

visar mig bara och kommer tllbaka och läser efter sjukdom !!!!!

kram

2007-02-14 @ 19:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback