Jag är på g... Jag är laddad... Jag är klar... För NYSTART

KLOCKAN...
Varför är det alltid så att klockan går dubbelt så fort efter arbetsdagens slut?
Allt det jag så gärna skulle vilja hinna med blir bara hälften avklarat.....
De 6 timmar som jag tillbringar med huvudet på kudden måste vara ett stort skämt! Jag funderar på att installera en videokamera framför klockan när jag lägger mig på kvällen för jag hinner inte mer än sluta mina trötta ögon och känna att jag är på väg till drömmarnas land så ringer klockan igen och en ny dag med dess möjligheter ger sig till känna.

 

BLOGGEN...
Tanken med bloggen var att för självändamål få skriva av mig den skrivkramp jag har i fingrarna. Men vad blev det med det?!?!? Istället för att hitta en plats för mitt ordbajseri så har fingrarna förtvinnat helt av alla MÅSTEN!!!! Mitt liv är för tillfället ett enda MÅSTE.

MÅSTE lämna Lovisen på dagis
MÅSTE åka till jobbet
MÅSTE försöka få ordning på alla projekt och arbetsuppgifter på jobbet
MÅSTE stressa hem för att hämta Lovisen på dagis
MÅSTE laga mat med en trött mammig 2,5 åring hängande runt benet som sjunger "Titta däruppe flyger jag" ♥

MÅSTE hinna diska upp
MÅSTE hinna städa
MÅSTE hinna tvätta
MÅSTE hinna gömma alla damråttor under mattorna
MÅSTE hinna bara vara och hämta andan

Men min tid kommer om si så där 30 år då jag förhoppningsvis är en avslappnad pensionär som kan mata änderna i dammen. Om de nu inte dött av fågelsjukan innan dess....

Så mina vänner.... Detta är ännu ingen blogg utan bara lösryckta fragment ur en främmande människas liv.

INNEBOENDE
Varför har jag nu tid att sitta här om jag beklagar mig så...
Jo, de närmaste 10 veckorna utför de stambyte hemma hos oss så jag, samborombon och vår son har snällt fått flytta in hos min kära mor!
Skönt för mig - lite som semester även om jag säkerligen kommer bli tokig på kuppen!
Skönt för Lovisen - Mostrar och Mormor som pysslar om
SAMBOROMON drömmer och en svunnen tid och biter ihop så länge han tvingas in under samma tak som sin svärmor! ψ

SLAGERFANTAST
En stor fantast av slagerfestivalen är jag ;-)
Så nu är kommande helger räddade för lite avslappning.
Detta är en tävling jag följer mycket seriöst och älskar.
Inget slår förra året då jag såg Carola vinna i Globen på plats!
Ni hittar mig även som manager på Aftonbladets Schlagerspel!

Detta var allt för denna gång!
*Nu skall tvätten sorteras*

Dagens tankvärda:
Moster till Lovisen 2,5 år "Varför är glassen kall"
Love svarar kavat och kvickt "För att den inte är varm föså du"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback