Melodifestival kväll 17/2 2007

Kanske går detta ändå till historien som besvikelsernas kväll. Så många höga förväntningar som blev platta magfall!

Måns Zelmerlöw- Cara mia

Eller jag kanske skall säga Mamma Mia…. Refrängen var en riktig höjdare men versen tappade totalt. Dessutom har jag svårt för småflicksidoler.

Motsvarande mina förväntningar – Bra refräng Dålig låt. ↔

MissMatch- Drop dead
Trodde verkligen detta skulle kunna vara en outsiders som slog igenom men ack vad besviken jag blev. Lite dans och pose kommer man inte långt med.

Motsvarande inte mina förväntningar – Bra koncept annars allt bad bad bad. ↓

Magnus Carlsson – Live forever ♥♥♥♥♥♥
Söt söt socker söt. Mums mums skulle passat bättre här (istället för måns måns)! Tyvärr tror jag Magnus förlorade sina chanser pga att förväntningarna på låten var alldeles för höga liksom kravet på denna melodifestival veteran!

Motsvarande inte heller mina förväningar. Magnus kan så mycket mer hoppas att hans nästa medverkan blir till ett bidrag med riv klös och sensualism i! ↓♥

Sheida – I mina drömmar - Mani armani taha
Vad annat kan man säga än Mani ni arma taha. Inte ens i mina drömmar skulle jag plocka ut detta bidrag till en melodifestival.

Förväntningar – INGA KOMMENTARER men rejäl humor kvalité. ¿

The Attic feat – The arrival
Ännu en låt som var som pausmusik medan man sprang på toa och sedan fyllde på kaffekoppen.

Förväntningarna motsvarades inte då jag trodde detta kunde bli en frisk fläkt. Tyvärr var den bara intetsägande.↓

Sebastian – When the night comes falling
Åhå om jag aldrig hade tittat på framträdandet utan bara lyssnat. Tyvärr såg en lite sektliknade ut i sin outfit. Men rösten och framförandet kompenserade dock allt.

Förväntningar - Tack för att du motsvarade mina förväntnignar! ↔♥

Sonja Aldén- För att du finns
Ååå vad fint – även om detta inte skulle föra oss så långt internationellt men hon gjorde denna ballad med all sin pondus och utstrålning som gick rätt ut genom TV rutan!

Förväntningar- Detta var den enda artist som överträffade mina förvätningar. ↑

Nanne- Jag måste kyssa dig
Nanne, Peter & Pling – Hur rätt kan det bli? Tyvärr lyckades det inte överträffa våra förväntningar och kraven på Nanne är nog liksom för Magnus så mycket högre än för många andra. VI FÖRVÄNTAR OSS MER. Showen var helt perfekt men låten var ärligt talat inte riktigt bra! 


Tyvärr Nanne du lyckades inte leva upp till mina förväntningar men får ändå hyfsat betyg pga att jag har alldeles för höga förväntningar på dig!. ↔


Kommentarer
Postat av: The johanssons

Vad bra du skriver! Mycket underhållande , här kommer jag att hänga :-)
Håller med dig , det är skönt att skriva av sig men ibland finns ingen tid alls och vad fan ska man skriva ? Vill du vara synlig eller osynlig på mina länkar (där du ska hamna) ?

Kram Mia

2007-02-20 @ 20:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback