SNÖ SNÖ SNÖ & ÅTERIGEN SNÖ

Jaha inte verkar det som om DEN tänker försvinna ännu på ett tag. Som små retstickor eller rättare sagt retklumpar dalade de ner från himlen igår och har så fortsatt hela dagen idag!

Visst är snön vit och vacker men varför måste den komma när jag som helst vill bli av med den!!!
I november och december när jag bara längtade då var det plusgrader och solsken! Det var inte förrän julpyntet helt var borttaget som snön började falla från himlen! Bara för att reta alla oss som så gärna vill ha en vit jul!

Förra året låg snön kvar till mitten av april och jag var nära att ta första bästa flyg till varmare land när vårsolen till slut behagade titta fram. Tyvär ser det inte bättre ut för i år.

OCH VAR TAR PLOGBILARNA VÄGEN NÄR MAN SOM MEST BEHÖVER DEM!!

I morse så gick snön högt upp på vaderna med lagom blöt snö! För att slippa få byxorna genomblöta så var jag tvungen att stoppa in byxorna i stövlarna! Jag såg inte klok ut (fast i och för sig ser jag vä aldrig riktigt klok ut :-( )

Regndans har jag hört talas om - men finns det någon sol & värme dans.

I mina drömmars värld
Faller snön vit och vit mellan nov-jan sedan är det blid väder.
Kan dock tänkta mig lördags snö under feb-mars

Vill ni ha snö på sportlovet?
Ja då är det bara att gå in på
www.sj.se och boka biljetter till övre delen av Sverige!


Kommentarer
Postat av: The johanssons

Du ser alldeles alldeles klok ut så det så ! Plogbilarna ja , jag tror förarna drar täcket över huvudet och somnar om. För vem fan vill ha blöta byxben , stickande värkande tår , öron som nästan faller av och en nästipp som droppar ;-)

För övrigt kan jag bara hålla med , vem vill ha snö NU ?! Inte jag !!!

2007-02-21 @ 08:58:10
Postat av: Aika

Ja, fy fasen för snö! *hatar* Dock är det kul för barnen nu när de har lov och allt. Bara det kunna sluta blåsa så förbaskat, lite bättre med sol och snö iaf! Snart är det lördag!! Tjohoo!

Kram Aika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback