SLAGERYRA - SEMIFINAL MEN VAD I HELA HEL...

FEL FEL FEL. Ingen musik känsla har man kvar eller...?
Få av de bidrag jag tippade skulle gå vidare gjorde det inte. Tyckte Estlands låt var långt mycket bättre än många av de som gick vidare. 

Hur stark the Arks låt än är så kommer finalen avgöras av hur mycket bränt vatten som kommer konsumeras framför TV:n. För de som röstar tycks gå på helt andra värden än sången. Ibland verkar det mer som om man röstar fram årets bästa spex.

Hallå Norden (Norge, Island & Danmark)!!! Var tog ni vägen! Nej nu måste vi upp till kamp!  Så dåliga var inte era bidrag jämfört med andra länders. Hoppas nu på den Nordiska kampen mot öst staterna så att Sverige i år få stå på Slager Tronen. Finland kan fick stå på tronen förra året och Sveriges bidrag är starkt i år.

Denna barfota dans ja, ja, ja. Det var lite spektakulärt och modernt första gången det gjordes - Nu är det bara tönt med barfota trampande på scen.

TURKIET OCH 9 länder från öst gick vidare till Schlagerfinalen. Många firmafest bidrag kan jag tycka. Det kommer bli många kalkoner att iordningsställa på lördag!

Jag hoppas verkligen att man så fort som möjligt gör slag i saken med två semifinaler och en final. Nu är det dryyygt att ta sig igenom de alla bidragen.

Nu får jag använda fredagen till att återhämta mig från semifinalen och se fram emot lördagens stora final.

HÄR KOMMER STARTFÄLTET FÖR LÖRDAGEN:
1. Bosnien Herzegovina
2. Spanien 
3. Vitryssland 
4. Irland 
5. Finland 
6. Makedonien 
7. Slovenien 
8. Ungern 
9. Litauen 
10. Grekland 
11. Georgien 
12. Sverige 
13. Frankrike 
14. Lettland 
15. Ryssland 
16. Tyskland 
17. Serbien 
18. Ukraina 
19. Storbritannien 
20. Rumänien 
21. Bulgarien 
22. Turkiet 
23. Armenien 
24. Moldavien

Det man kan säga är att Sverige är MITT i SMETEN. Hoppas bara man kommer ihåg dem ända fram till röstningen.

Jag lägger handen på mitt hjärta och  lovar att ställa mig upp i soffan och hoppa och dansa på lördag under The Arks framträdane!

Håll ut gott folk så kommer nästa rapport efter finalen!




Kommentarer
Postat av: Aika

Var är rapporten honey? Eller har du liksom jag själv helt tappat lusten ang ESC?
Kramis Aika

2007-05-16 @ 12:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback