Delfinal 1 - Göteborg

Fart och fläkt med helt okey invigningsstämning, så drog då Melodifestivalen 2009 igång. Först ut var GÖTEBORG.


Men, det är något med kvinnliga programledare jag inte kan förstå. Köpte deras mammor aldrig några fina Princess klänningar till dem. Det blir för MYCKET Princess bakelse och det sänker tyvärr trovärdigheten!

Hoppas få se Petra i de ordinarie dräkterna framöver - de hon alltid bär annars - om dock lite Mello stylade!


1. Nina Söderquist - "Tick Tock" Betyg ++

Hon är vacker och med en röst från Helsinglands djupa skogar: - Men tyvärr tilltalar inte låten mig! Showen känns lite inövad show dans för mellan stadiet. Däremot gillar jag skarpt hennes fodral som kroppen stoppats i. Var kan man köpa den??


2. Jonathan Fagerlund - "Welcome To My Life" Betyg +

Men Hallo Hallo - Här har vi kvällens Idol uttagning. Även om refrängen och höftrörelserna får igång tonårs tjejerna så säger jag som så många gånger tidigare. Jag har hört och sett det förut!! -Undrar just vad Baggarna skulle ha sagt? This is not my kind of world!


3. Shirley Clamp - "Med hjärtat fyllt av ljus" Betyg ++

Första besvikelsen var naturligtvis klänningen. Är det någon välgörenhetsgala eller är dem MELLO. Bort, bort går balklänningar och Nobel middags klänningar! Tyvärr bär hennes röst inte upp låten tillräckligt. Låter som en 80-talare och är kvällens stora besvikelse! Typisk Pling Forsman låt tyvärr - Ingela måste förnya sig!!!


4. Scotts - "Jag tror på oss" Betyg +


Lite dansbands freak är jag kanske ändå om jag nu måste erkänna det. Känner logedoften i näsborrarna och drömmer mig bort till min ungdoms midsommardagar. Trots detta tar inte denna låt mig till himlen och det är helt enkelt för gammalt koncept. Det här är också en 80-tals repris. Hur kommer det sig att Pling Forsman inte lärt sig de senaste åren och hur kommer hon med bidragen - Är det nostalgi?


5. Emilia - "You're My World" Betyg +

Här kom i alla fall lite paljetter - men färgen på klänningen hade väl kunnat vara röd! Låten börjar som film musik till någon gammal Amerikans B-film. Det klatschar till lite i refrängen. Men de få stroferna räcker inte för att få några högre betyg av mig!


6. Alcazar - "Stay The Night" Betyg +++

Show och rosa glamor vinner de min röst för. Låten håller kvalité även om jag inte kommer springa till Megastore för att införskaffa CD:n. Men det verkar inte bli bättre musik det bjuds på i kväll! Nymodernt i förhållande till 80-tal kopiorna - Varje bidrag de framfört är ett steg i en liten annan riktning och de skall de ha kredit för. En eloge sänds här till Alcazar.


7. Caroline af Ugglas - "Snälla, snälla"  Betyg +++


Naket, vackert och sprött talar du direkt till mitt hjärta! Nej, inte någon Melodifestival låt. Men i djupet av min själ tar du dig in och lämnar spår! Du berör och rör! Jag ställer mig upp och bugar inför din prestation! Betyget speglar dock att detta är en tävling inför Eurovision Song Contes och jag tycker inte riktigt att det gör att låten kommer till sin rätt.


8. Marie Serneholt - "Disconnect Me" Betyg +

En liten kyckling i Svan kostym eller?!?!?

Hör den förut - sett den förut facket. Låten till talar mig inte alls!


SUMMERING:

Vet inte om jag har haft för höga förväntningar men jag tycker startfältet i GÖTEBORG var svagt.

Bäst ikväll var Perrelli och Stenmark - I löööv you


Kommentarer
Postat av: Thezz

Hahahaha, du o jag bumbiase borde skriva melloblogg tillsammans. Tänk att det finns en soulmate i denna mellovärld ;O) Att du gillar Ugglas gör mig rörd till tårar.Jag kallar marie svanprinsessan i min blogg o du att hon har svankostym ;O) I löv u

läs min mello blogg:http://thezz76.blogspot.com/

Postat av: Jenny

ville bara säga att jag hittat hit :)

/Jenny (m Gustav o Klara)

2009-02-08 @ 21:20:19
URL: http://jagbarnenochannat.blogspot.com/
Postat av: Aika

Ja, oj, vad vi tyckte olika men i love jo ändån ;) Åh vad jag e avis på dej och din Globenbiljett!



Kramar så hörs vi på lördag!

2009-02-09 @ 13:49:17
URL: http://www.aikan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback