Delfinal 2 - Skellefteå 14:e februari

Återigen så lyckas Petra med att välja fel klädsel. Läste hon inte min blogg förra veckan, eller...

Först tänkte jag bara wow vilken snygg topp... sen kom klänningen - not not not. Toppen hade varit snygg till byxor och vill hon nu så gärna ha klänning kunde hon ha klippt av den ovanför knäet och skippad borden då hade det blivit en kalas blåsa.

  

Skellefteå bjöd dock på ett starkare startfält än förra veckan!!

  

Skellefteå 14:e februari:


1. Lili & Susie - "Show Me Heaven" +++

Fräschare nu än aldrig förut! De fick mig inte ända till himlen men GIMMI GIMMI MER!

För mig är detta typiskt MELLO


2. Lasse Lindh och Bandet - "Jag ska slåss i dina kvarter" ++

Musiken tar mig 20 år tillbaka i tiden. Sitter i en sliten skinn väst med en flaska rödvin och lite ost i Vitabergsparken och drömmer om att stå på barrikaderna och slåss för rättvisa och de svagare. När låten tystnar och min ömmande rygg gör mig påmind om att jag närmare 40 släpps magin och verkligheten gör sig påmind.


3. Jennifer Brown - "Never Been Here Before" +

Ytterligare en artist som lyckas förstöra en göra snygg topp genom att välja fel färg. TÄNK om toppen varit röd!!! Låten är okey men jag känner INGET ALLS... Det är ett måste för en Mello låt oavsett om man tycker den är bra eller dålig så måste man tycka. Jag kände bara jaha.


4. H.E.A.T - "1000 Miles" ++

BRA LÅT! Även om Hard Rock inte är min genre så gillar jag text och musik. Tyvärr är det helheten som döms i denna tävling och för dessa grabbar är nog inte detta rätt festival. Det återspeglas i betygsättningen. Kan inte låta bli att fundera hur denna låt hade slagit om Jan Johansen sjungit den...


5. Markoolio - "Kärlekssång från mig"  ++

Oskuldsfull och klädd i min favoritfärg RÖTT, like!!!

Det här är en riktig fin balad med fyndig text. Tyvärr håller den inte måttet i Melodifestival och det är med sorg i hjärtat jag är tvungen att inte ge honom högre betyg.


6. Amy Diamond - "It's My Life" ++++

Låten är helt okey och vi har inte hört den för sista gången. Med hennes rena röst, proffsiga utstrålning och otroliga röst kan hon gå långt mycket längre än vad vi kanske inser! Go for It Amy


7. Cookies'n Beans - "What If" ++++

Tant klänningar - usch.

Men musiken - den tar sig in till min själ och lämnar spår. När Bonnie Tyler stämman kommer går en våg av känslor genom min kropp!


8. Måns Zelmerlöw - "Hope & Glory" +++

Måns, Måns, Måns. Du gör det bra och för din skull hoppas jag verkligen att du tar dig vidare. Låten är bra men jag tror tyvärr att svenska folket likt jag har så oerhört stora krav på dig och vi kommer alltid jämföra med Carra Carra Mia.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Var inte helt engagerad i mellon ikväll men håller med om en del iaf... Jennifer Browns låt glömde man ju innan sista tonen dött ut!

Postat av: Aika

Förvånansvärd lika bedömning ikväll gumman! Förutom kläderna, där tycker vi helt olika, haha. Vi hade inte haft några problem att dela garderob om vi var systrar ;) Hade inte blivit några krig alls. Men var är alla MELLOLÅTAR som ger en rysningar? Kommer kankse med BWO ;) Nanna gott min goa Mellovän!

2009-02-14 @ 23:08:59
URL: http://www.aikan.wordpress.com
Postat av: Thezz

Ja, åsikterna går isär lite i denna omgång, men som sagt vad vore mello utan de tvistades meningar ;O) You go girl ;O)

2009-02-15 @ 10:04:47
URL: http://thezz76.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback