Delfinal 3 - Leksand 21:a februari

Leksand 21:a februari

Äntligen så har Pera Mede en klänning som klär henne (om hon bara kunde klippa bort släpet så vore det perfekt). Är det någon mer än jag som tycker Petra är en kopia av den kvinnliga Christer Lindarw

Detta var den jämnaste omgången hittills och det skall bli roligt att se vilka finalisterna blir. Här kommer mina kommentarer.

  

1. Velvet - "The Queen"  +++

            Som en Barbie kom hon ur sagornas värld. Fräck show med bra låt! Tyvärr känner jag inte någon speciellt utan låten är bara bra.


2. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - "I Got U"  +++

            Fräckt sound och fräcka röda kläder med fräck kvinnlig trummis och ni det är inte sista gången vi hör denna låt. Tyvärr inget Mello sound för mig J


3. Molly Sandén - "Så vill stjärnorna" +++

            Så återigen en gammal avdammad Pling låt. Tyvärr måste Pling följa med sin tid och utveckla sin text och musik. Till slagervärlden är det bara att beklaga att Pling inte annat kan göra utan får snällt lämna över stafett pinnen till G:son.  Trots detta gör Molly detta helt underbart och trovärdigt. Med sin utstrålning fångar hon min uppmärksamhet.


4. E.M.D. - "Baby Goodbye" ++++

            Här var det show men killar om ni går till final i Globen vill jag se er vit klädda.

            Gillade låten och den fick mig att svänga med.


5. Mikael Rickfors - "Du vinner över mig!" +++

            Hyfsad låt med hyfsat framträdande men det räcker inte ända fram. Lär inte bli någon plats i Globen för Rickfors


6. Maja Gullstrand - "Här för mig själv" +++

            Annorlunda och tilltalande från Maja som jag tyvärr inte tror tar dig till Globen.


7. Sofia - "Alla" +++

            Här har vi EN typiskt Eurovision Song Contest låt - som JAG INTE GILLAR!


8. BWO - "You're Not Alone" +++

            Vad hände här. Är min förväntningar för stora eller...


Kommentarer
Postat av: Aika

Men vad e detta? Vi tycker lika om en del denna veckan med? Älskar att läsa dina krönikor gumman!



Puss på dej!

Postat av: Thezz

nämen....vi e synkade!!!!! Tänkte exakt likadant om trummisen, men glömde att skriva det i min blogg. Ganska lika omdöme, förutom maja....ryser POK

2009-02-21 @ 23:00:39
URL: http://thezz76.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback