Malmö 28:e februari

Petra fortsätter med Drottning Silva look a like tävlingen. Nej Petra klär inte i balklänning även om den lila färgen klär henne. Däremot gör hon i övrigt ett bra jobb även om jag aldrig tyckt att Petra är naturlig utan hon känns lite påklistrad.


Helt klart är detta den sämsta omgången detta år! Samtidigt så tror jag AIKA som är på plats upplever den helt annorlunda då hon hör allt live.
LYCKANS OST HON ÄR!

  


1. Agnes - "Love Love Love"  ++

                  Inte ens förpackad i guldfodral och med innehållet Love Love Love så får detta mig att vilja lägga min röst på Agnes. sikta


2. Star Pilots - "Higher" +++

                  Fräck dans & bra sång! Men jag känner igen refrängen någon stans ifrån? Mmm..


3. Susanne Alfvengren - "Du är älskad där du går" +

                  Även om jag älskar hennes röst så vet jag inte om det bara är så att låten är kass eller att det återigen är för mycket 80-tals Pling i låten.


4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - "Killing Me Tenderly" ++

                  Nja, jag är inget stor Anna fan. Dessutom tyckte jag det såg knäppt ut när den ena hade svarta strumpbyxor och inte den andra. Låten var väl så där varken eller i min smak.


5. Thorleifs - "Sweet Kissin' In The Moonlight" -

                  Jag är faktiskt av den inställningen att dansbandsmusik är helt okey och kan till och med vara bra. Men här kommer den här säsongens första - poäng! Länge sedan jag hört något dåligare än detta!! Om jag kritiserar Pling för hennes 80-tal så är det här tidigt 70-tal! U R K


6. Sarah Dawn Finer - "Moving On" ++++

                  Hennes röst berör och rör. Trots att denna är aningen sämre än hennes förra Melodifestival hit så lär den spelas på radion och hennes röst lyfter vad som helst från marken


7. Next 3 - "Esta noche" +

                  Nja, den här går helt bort för min del även om en bit av refrängen rycker så räcker det inte! Kanske är det helt enkelt så att jag själv blivit för gammal får sådan här musik!


8. Malena Ernman - "La voix" +

                  Känns som temat är provat i tidigare Melodifestivaler och då med bättre blandning av sång och opera. Nej tyvärr faller inte detta mig i smaken. Så hon kan ta sina svarta fåglar och flyga med sin sorg någon annan stans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback