MELODIFESTIVALEN 2009 - Göteborg 7:e februari

I kväll drar det igång igen!!!!
Jag är laddad och redo!

Startfält för Göteborg 7:e februari:

1. Nina Söderquist - "Tick Tock"

2. Jonathan Fagerlund - "Welcome To My Life"

3. Shirley Clamp - "Med hjärtat fyllt av ljus"

4. Scotts - "Jag tror på oss"

5. Emilia - "You're My World"

6. Alcazar - "Stay The Night"

7. Caroline af Ugglas - "Snälla, snälla"

8. Marie Serneholt - "Disconnect Me"

Ohört kan jag väl tippa på Shirley Clamp och Alcazar.

Nina Söderquist skall tydligen vara ounderdog men tyvärr tror jag inte att Melodifestivalen är rätt forum för henne. Trots detta så har hon en otroligt stark röst - men jag tror inte riktigt det går hela vägen fram ikväll!

Shirley Clamp tror jag har segervittring i denna final utstrålningen och rösten bär hem de flesta låtar oavsett om låter är bra eller inte.

Caroline af Ugglas - JAG ÄLSKAR DIG & DIN MUSIK!!!
Tyvärr tror jag inte svenska folket är redo för ditt djup men kalla som kommer jag och följer dig till botten av brunnen!

Alcazar - står alltid för bra framträdande - Har finns det mycket förutom själva sång och framträdande som kommer väga in i kvällens röstning. Hoppas på att deras låt är bra så att de inte bara får sympatiröster.

Fick jag välja en CD av en av artisterna i GBG så skulle det bli Caroline af Ugglas. I like you a lot!!!
Ja, jag vet att det inte är riktigt Melodifestival stuk på henne men det var det inte på Lordi heller!!

Så gott folk. Ladda för en kväll med snacks i TV soffan och avnjut årets första deltävling i Melodifestivalen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback