Bensinpriser, purjolöks soppa & TV tidningsjakt

På vägen hem från jobbet svängde jag av och tankade. Förfasades över bensinpriserna. Nu är vi uppe i 13 SEK för en liter. HELT OTROLIGT! Dags för lite uppror eller... Vet inte om jag själv orkar ta tag i det så här innan semestern ;-) Om någon annan startar hakar jag gärna på... :-)

Hämta Kotten på dagis och i rask fart till Hemköp för att inhandla middagsmat. Kotten tar liten kundvagn och shoppar loss varje gång vi är i affären. Måste hålla koll på allt han skall handla. En miniburk med rödbetssallad införskaffades mest för att han tyckte burken var söt tror jag även om han hävdar att han skall äta den till morgondagens köttbullar. Vid grönsaksdisken fick han för sig att köpa två purjolökar. "Jag skall göra purjolöks soppa till middag mamma". Vad gör man? Som den vekling till moder jag är fick han hållas och väl hemma sedan hjälptes vi åt att göra soppan. Det var premiär både för mig och Kotten. Vi har aldrig gjort purjolökssoppa men den blev delikat!!!

Varje torsdag brukar vi köpa TV tidningen. Kotten gillar att hålla koll på barnprogrammen och vädret. Själv läser jag den inte. TV tidningen var en bidragande anledning till att han lärde sig läsa vid 2,5 år. Han ville hålla koll på TV och vädret. Han ser sällan programmen men han tycker om att läsa TV tidningen. Men idag är det inte torsdag så det blev en jakt i butken att få tag i en tidning som presenterar TV programmen. Till sist fann vi SE & Hör. Den fick duga i brist på Aftonbladets torsdagsbilaga.


Den heta purjolöks soppan puttrar på spisen


Vi avnjöt den spetsad med Jokkmokks skinka
(helt gudomlig skinka som starkt rekommenderas, en av de få som inte är pressad)

Kommentarer
Postat av: Jenny

såg gott ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback