HELGEN SOM GICK

Skulle in och skriva en liten summering över helgen i går kväll när strömavbrotten kom. Hela Kallhäll och andra delar av Stockholm dök ner i nattsvart mörker. Efter ca 20 minuter utan ström så lös stearinljusen från fönstren runt omkring området där jag bor. Det var faktiskt väldigt vackert och kändes lite romantiskt. Synd bara att jag inte hade någon att dela kvällen med ;-) Istället gick jag och la huvudet på kudden och somnade för att sedan vakna med ett ryck när strömmen sedan gick igång och TV:n slogs på tillsammans med några lampor jag glömt släcka. Det var bara att masa sig upp och trycka på knappar sedan dök jag ner i sängen och snarkade gött resten av natten.


Helgen har varit HELT UNDERBAR med denna sommarvärme och jag har njutit av den i dess fulla drag. Kotten och jag packade lunchkorgen i lördags och begav oss till Mälaren för att ta årets första dopp. Kotten badade säkerligen en halvtimme innan han kom upp åt en pannkaka och så ner i vattnet igen. En riktig förkänning av semester fick jag och nu längtar jag som aldrig förr! Behöver verkligen vårda både själ och kropp så jag ber en stilla bön på många soliga dagar vi vattnet i sommar.




När vi kom hem på eftermiddagen ringde Kottens sin kompis Amanda som kom över tillsammans med hennes mamma och lekte i vår lekpark. Efter 1 timme så gick vi över till dem och barnen fortsatte leka medan Veronica bjöd på Rosé vin och där satt vi och pratade och avnjöt det goda vinet. Kan det bli en mer perfekt lördag? Kände mig så där precis lagom varm i kropp och knopp.


SÖNDAG OCH MORS DAG....


Vaknade av att Kotten kröp ihop bredvid mig. Han gav mig en morgonkram och jag berättade för honom att idag är det en speciell dag. "JUST JA" utbröt han och fortsatte "Du måste ligga kvar här mamma jag kommer snart jag skall bara fixa och trixa liten" sedan smälldes sovrumsdörren igen och där fick jag ligga och morna mig i 10-15 minuter. Jag kunde höra hur det prasslades med papper utanför dörren. Efter ett tag öppnade han dörren och kom in med ett vitt paket (dvs inslaget i vitt ritpapper). När jag vecklade ut pappret så låg det där en gul PostIt lapp där det stod:


GRATTIS PÅ MORS DAG

JAG ÄLSKAR DIG

FRÅN LOVE


Kommentarer
Postat av: Jenny

Sötnosen. Kul att se att du e igång med ditt bloggande igen, det kanske ger mig lite extra energi att komma igång mer oxå. Fina bilder på killen.

Postat av: Jenny

Håller med om att det var en helt underbar helg! Vilken mysig Love du har som uppvaktade på mors dag. Mina troll var inte här men G ringde och grattade iaf :)

2009-06-02 @ 21:45:13
URL: http://jagbarnenochannat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback