Fredag & jobb ledig :-)

En liten extra ledig dag så här sista dagen i veckan är inte illa.
Sonen förskola skulle ha sommarutflykt till Mulle Meck parken och det hela bygger på att vi föräldrar kan följa med.
Det blev en underbar dag med sol och trevligt sällskap i form av Kottens kompis Amanda och hennes Mamma Veronica. Det är alltid lika trevligt att umgås med dem.

Det enda jag har svårt med under sådana här förskoleutflykter är de GULA VÄSTARNA. När 98% av föräldrarna är där med sina barn varför måste då pedagogerna som säkert inte har mer än ett barn per vuxen sätta på dessa barn gula västar. Hur svårt kan det vara? Är det värt priset att det så tydligt syns vilka barns föräldrar som inte hade möjlighet att närvara? Sedan kan jag fråga mig själv om min känslighet från dessa GULA VÄSTAR kommer från ett samtal med ett barn som alltid fick ha gul väst under sin förskoletid för att föräldern var ensamstående och hade svårt att få semesterdagarna att räcka till? Hur som haver jag HATAR GULA VÄSTAR!!!

Fredagar innebär även att sonen skall på simning. Helt otroligt vilket utveckling han genomgått denna vår. Kotten börjar bli stor kille. Nu simmar han även i stora bassängen där han inte bottnar alldeles själv utan att mamma är i badet och övervakar. Var tog min LILL KILLE vägen?































Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag avskyr också de gula västarna. Visst kan de vara bra att ha om man går iväg enbart förskolepersonal och barn och OM något barn skulle komma bort (det förutsätter ju dock att kontaktuppgifter står på västen - vilket det sällan gör). Men bara för att t ex barnen ska synas är ju västarna värdelösa. ALLA förskolor kör ju med dessa västar, så vad är vitsen liksom? Att räkna gula västar är ju meningslöst. De kryllar ju av dem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback