Mello intar - Övik

Om vi skall börja med årets programledare så vill jag skicka Dolph direkt till Globen och Måns till andra chansen och Christine får ett nytt försök att kvalificera sig vid nästa veckas omgång. Sedan har jag svårt med den där typ av klänning som Christine hade. De ser ut som en vuxens försök att leka svan på något sätt - Bland de fulaste modellerna jag vet. Det tröga skämtet med Samers Kåta hade de kunnat skippa eftersom de ändå inte drog den om de Kåta Samerna...

BIDRAG NUMMER 1 - UNSTOPPABLE
Ola
- Svartklädd med fodrad skinnjacka satte fart i sitt öppningsnummer i Övik. Håller med att det var hans tur att åka till Globen även om han inte var en av mina topp två.

Folkets placering: Direkt till Globen
Min bedömning: Andra Chansen

BIDRAG NUMMER 2 - A PLACE TO STAY
Jenny Silver var stel tråkig och dansade i någon sorts moderniserad baddräkt. Låten var inte särskilt minnesvärd.

Folkets placering: Utslagen
Min bedömning: Utslagen

BIDRAG NUMMER 3 - YOU'RE MAKING ME HOT
Jag blev lite snopen när Linda Pritchard fick lämna eftersom jag tyckte det var lite riv i hennes låt. Den borde ha slagit ut Pain of Salvation enligt min bedömning.

Folkets placering: Topp 5 utslagen
Min bedömning: Utslagen

BIDRAG NUMMER 4 - ROAD SALT
Pain of Salvation hade en musikstil och låt som jag personligen gillar men jag har svårt att se detta som en "riktigt" bidrag i en slagerfestival.vation enligt min bedömnning

Folkets placering: Andra Chansen
Min bedömning: Utslagna

BIDRAG NUMMER 5 - THE SAVIOUR
En mäktig låt som sog fast åhörarna och jag drogs till den utan att riktigt veta varför. För mig var Anders Ekborg given i globen! Kanske var det så att den inte tilltalade den yngre generationen eller...

Folkets placering: Utslagen
Min bedömning: GLOBEN

BIDRAG NUMMER 6 I DID IT FOR LOVE
Jessica Andersson vet hur man levererar sånger och jag tycker hon sjunger vackert och strålar. Detta var dock ingen av hennes bättre låtar i detta sammanhang och jag såg henne få andra chansen mer för vacker sång en bra Mello låt.

Fokets placering: Andra Chansen
Min bedömninge: Andra Chansen

BIDRAG NUMMER 7 SINGEL
Frispråkarn
gav mig en behövlig paus på balkongen - vad mer kan jag säga....

Folkets placering: Utslagen
Min bedömning: Utslagen

BIDRAG NUMMER 8 keep on walking
Med sin mycket speciella röst entrade Salem Al Fakir scenen eller snarare intog den. När han börjar sjunga med sin spröda stämma och sin väna kropp växer bakom flygen då kan man inte annat än luta sig tillbaka i soffan och njuta. Varsegod TELIA för mina röst pengar...

Fokets bedöming: DIREKT TILL GLOBEN
Min bedömning: DIREKT TILL GLOBEN

OCH FÖR ER FÅ UTVALDA SOM UNDRAR....

JA JIPPI JAHOOOO FICK ÄVEN I ÅR BILJETTER TILL GLOBEN MEN MED SKYMD SIKT :-(

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vi tyckte nästan lika, fast jag tyckte om Pains låt.....

S det blir globen, men nåt kanske du kommer se iaf...

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback