Tisdag & blötsnö

Slask usch det kommer ta lång tid innan årets snödrivor slaskat bort...

I kväll lekte jag och Love en hel del på hans rum tillsammans. Det är inte ofta som vi tillsammans kan hänföra oss till lekandet. Jag börjar bli utkonkurrerad av kompisar och andra aktiviteter. Det var en salig blandning av Lego, playmobil, riddare, sjörövarskepp m m. Det var människor som skulle lära sig trafik regler. Den stora trafikplatsen låg emellan barda sidan med orscher, häxor och de godas sida med regnskog full av olika havsdjur och skepp. Love berättade sagan och byggde medan jag hjälpte till att sätta ihop saker och var olika figurers röster. Helt plötsligt hade 1 timme runnit iväg. Helt otroligt vilken fantasi en blivande 6 åring kan ha. Rummet ser numera ut som ett kaos så Kotten fick sova i mammas säng. Vi måste fortsätta bygga i morgon. Det vill säga om jag får vara med eller om någon kompis tar över min roll :-(







 

Som tur var somnade Love lite snabbare i kväll. Det verkar som om han inser att tanden inte kommer att falla ur hans mun på natten. Det är med stor väntan och iver han ser fram emot att den skall trilla ur munnen. Han undrade om vi måste sova med öppet fönster när han tappat tanden så att Tand Fen kommer in. Jag höll god min och sa att Tand Fen kan ta sig genom stängda fönster. (Gör allt för att slippa ligga och frysa under duntäcket burrr.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback